dissekering!!

Hej Hej!!

 Idag på biologin dissekera vi. Ingen fiska eller groda! ^_^ Utan inälvor, från ett får. Vi satt i tre grupper och alla organ satt ihop. Vi fick luftstrupen, lungor, hjärta, lever, njure. Så vi fick skära bort dom organen själva. Och de stank. Det var ingen härlig stank som ni kan förstå. Men som tur var svimma eller spydde ingen. Man kännde sig som en kirurg när man  skärde i lungorna som jag fick göra. Jag skärde i luftstrupen också. Jag visste inte att det var brosk runt om strupen, men de var de. Hihi. Och när vi hade tagit bort hjärtat så var de ådrer eller vad dom heter. Där allt blod åker in och ut i hjärtat iallafall stoppa alla in sitt finger och det var, ja jag vet inte hur jag ska förklara men det var riktigt roligt att dissekera. Lungorna var nån konstig brun förgad inuti. hihi. Aja de var äckligt men roligt. ^_^  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0